
Paris – Hər Addımında Tarix Gizlənən Bir Şəhər
Parisi görmək, sadəcə bir şəhəri ziyarət etmək deyil – bu, bir mədəniyyətlə, bir təfəkkürlə, bir tarixlə tanış olmaq deməkdir.

Avropanın qəlbində yerləşən bu şəhər, əsrlərlə formalaşmış estetik zövqün, siyasi iradənin və intellektual enerjinin parlaq nümunəsidir. Parisə ayaq basan andan etibarən hiss edilən o klassik və səliqəli harmoniya insanın daxili aləmi ilə rezonans yaradır. Sanki şəhər nəfəs alır – lakin bu nəfəs təkcə binalardan, çaydan və heykəllərdən ibarət deyil; bu, zəmanənin özüdür – yaşanmış və yaşayan bir zaman.

Paris deyəndə ilk ağla gələn şübhəsiz ki, Eyfel Qülləsidir. Amma onu sadəcə bir turistik obyekt kimi görmək bu simvolun mahiyyətini zəiflətmək olar. Bu qüllə, sənaye əsrinin arxitektura dili ilə bəşəriyyətin öz bacarığına olan inamının simvoludur.

1889-cu ildə keçirilən Ümumdünya Sərgisi üçün ucaldılan Eyfel Qülləsi ilk illərdə kəskin müzakirələrə səbəb olmuşdu. Tanınmış yazıçılar və sənətkarlar bu nəhəng dəmir konstruksiyanı şəhərin zərif siluetinə zidd hesab edirdilər. Onların gözündə bu bir “dəmir canavar” idi. Amma zaman keçdi, və nə qəribə ki, tənqid edilən bu dəmir nəhəng Parisin ruhuna çevrildi.

Eyfel Qülləsi 18,038 metal hissədən ibarət olmaqla 324 metr hündürlüyə qədər yüksəlir. Gün ərzində rəngini dəyişir – səhər günəşində parlaq və yumşaq, axşamüstü kölgədə möhkəm və qürurlu, gecə isə minlərlə lampayla bir kosmik varlığa çevrilir. Qüllənin hər mərtəbəsində bir dövrə, bir təbəqə var. Ən yuxarıdan isə Paris ovuc içindəymiş kimi görünür – Sena çayının səssiz axını, haşiyəsində düzülmüş yaşıl ağaclar, Notr-Damın incə naxışları, uzaqda qarlı Montmartr – sanki xəyal dünyasında bir səhnə.

Paris yalnız monumental binalarla yox, həm də həyatın incəliklərindəki zənginliklə tanınır. Bu şəhər diqqətlə baxanı mükafatlandıran şəhərdir. Latın Məhəlləsinin dar, daş döşənmiş küçələrində addımlayarkən ətrafdan eşidilən dil səsləri, kitab mağazalarının vitrinindəki klassik adlar, kiçik kafelərin pəncərə kənarındakı insanları – bütün bunlar Parisin necə yaşadığını göstərir.

Luvr Muzeyində hər addımda bir bəşər ömrü yatır – Misir fironlarından tutmuş, Rönesans ustalarına qədər zamanın müxtəlif səsləri bir məkanda cəmləşib. Burda vaxt dayanıb. Mona Lisanın baxışları ilə görüşəndə hiss edirsən ki, sənə baxan bir portret deyil, bəlkə də bəşər tarixinin susaraq dedikləridir.

Pantheonun sütunları arasında fransız aydınlanmasının nəbzi hələ də döyünür. Volter, Russo, Viktor Hüqo – hamısı bu şəhərin yaddaşında yaşayan adlardır. Paris, müasir insan üçün sadəcə “görməli yerlər” şəhəri deyil; bu, düşünməli, dərk etməli, qiymətləndirməli bir məkandır.Paris öz gündəlik həyatında belə müəyyən bir ritm, bir tənasüb hissi saxlayır. İctimai nəqliyyatda sakitlik, parklarda simmetriya, vitrinlərdə nizam var. Şəhərin planlaması, küçələrin istiqaməti, parkların düzülüşü – hər şey estetik bir ağlın məhsuludur. Bu şəhər sadəcə memarlıq deyil, eyni zamanda vizual tərbiyə verir.

Bura gələn insan fərqində olmadan zövqün incəliklərini hiss etməyə başlayır. Bir çörək mağazasında belə vitrindəki düzülüş sənətkarlıqdır. Kiçik bir qəlyanaltı kafe belə öz daxilində nizam və ruh daşıyır.Bu şəhər insanı təmtəraqla qarşılamır, amma özündə qəribə bir şəkildə dərin iz buraxır. Parisi bir dəfə görmək yetər – çünki o, insanın yaddaşına təkcə görüntü kimi yox, duyğu, dəyər və fikir kimi hopur. O burada qalır – gündəlik həyatın içində belə bir kölgə, bir musiqi kimi eşidilir.

Eyfel Qülləsinə bir dəfə baxan insan, sadəcə dəmir və işıq görmür. O, insan yaradıcılığının, inamının və zamanla barışığının maddiləşmiş formasını görür. Bu baxımdan Paris nə romantika, nə də sadəcə turizm şəhəridir. O, bir dünya baxışıdır – tarixin, mədəniyyətin və gələcəyin iç-içə keçdiyi, nadir ritmlə döyünən bir ürək.



Müəllif: İnci Budaqova
Foto: İnci Budaqova



